måndag 9 juni 2008

"Min blivande make"

Nu är kyrkan bokad. Ett helt år i förväg. Skumt, jag vet... men vigseltiderna går åt fort så vi fick hänga på låset. Sen vi berättade om våra bröllopsplaner har den här kommentaren toppat listan "Måste ni planera så långt i förväg?" och gärna ett par himlande ögon som hintar om att vi är smått fanatiska och planeringstokiga. Sanningen är att vi filurar lite då och då medan vi lugnt pillar våra små navlar. Ingen panik, inte så mycket planering - det är luuugnt. Mest för att vi redan har bokat festlokal och kyrka, så nu kan vi ta det soft rätt länge. Damen som tog emot vigselbokningen var nog den första som tyckte det var helt naturligt att knycka 27 juni 2009 redan nu. Det enda som inte kändes lika naturligt var när hon frågade efter "Min blivande makes" personuppgifter. Jag har precis vant mej vid att kalla honom sambo...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halkade in här via en länk från fl för att du gjort inbjudningskort.
Vi har oxå bokat 27 juni 2009:-) 3 april bokade vi;-) o de kändes toppen att ah det gjort så kan man som du skriver ta de lite lugnt o fundera i lugn o ro på hur man vill ha det. Vi har dock inte berättat för så många ännu, väntar på det officiella frieriet som min blivande vill göra o sen ska vi berätta för familjen o hoppas på bidrag;-) LYCKA TILL

Pysselnenis sa...

Å, då har ni en hel massa spännande framför er! Kul ordning att ni bokade vigsel först å tar frieriet lite senare :-)
Stort lycka till ni också!