söndag 20 januari 2008

Bröllopsmässan: Tjejernas mässa


Igår fick jag en rätt go dos av bröllopspryttlar, underbart:-) Kul att kika i alla montrar på allt från pyssel till sköna fotografbilder och mumsiga tårtor. Bilderna är från modevisningen och tyvärr i rätt kass kvalitet, men det är vad vår lillepluttkamera fixar.


Bröllopsmässan i plus och minus:
+ Alla fina smycken som jag fick fingra på och prova.

+ Träffa fotograferna som jag har kikat på här på nätet. För en kameraskraj tjej som jag blir det lite extra viktigt med personkemi för att slappna av.

+ att panduro och matton delade ut 20% rabatt i sina montrar.

+ läckra konstnärliga brudbuketter

+ att kika på bröllopsgrejer under ett och samma tak, spar en väldans massa tid.


- Utställare som uteslutande pratade med mig och ignorerade min sambo - fast han är en exakt lika stor del som jag i det här. Den ende som vände sej direkt till min sambo var någon som ordnade svensexor med "stuntmanpplevelser".

- Att den allra mesta fokus ligger på oss tjejer. Kan vi inte bestämma att det här med att gifta sej inte är en tjejgrej!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med! Så är det jämt när det handlar om bröllop. Och tidningar heter saker som Brud och bröllop. Det leder också till att killarna inte riktigt tar sitt ansvar i planeringen eftersom fokus inte ligger på dem, tror jag.
Mycket fint du har hittat!