lördag 22 december 2007

Brudbukett för budgetbrudar


Jag vet att brudbuketter är dyra, men jag trodde att det var de fluffiga, överdådiga buketterna som kostade massor. Men näej, frågade i blomsteraffären igår, beskrev min drömbukett - tät, rund med röda och rosa rosor och kort skaft - "1500-2000 kronor skulle jag gissa på", svarade floristen. Med all respekt för att det är ett hantverk, att de väljer ut de finaste blommorna och måste beställa hem i tid... men är det nån fler än jag som inte vill lägga så mycket pengar på nåt som vissnar efter ett par dar??? Hur göra? Jag har inte ett enda grönt finger å de flesta blommor vissnar när jag går förbi... Men jag gillar att pyssla och leker med tanken att göra en egen variant... Nån som har några tips?? På Gamman hittade jag de här fina bollarna och buketten som man kan göra själv - ca 300 kr för en bukett = superbra!

Inga kommentarer: