onsdag 5 december 2007

Att välja och välja bort

Jag och älsklingen är lyckligt lottade!! Vi har en hel hög med människor som vi tycker om och står nära. De här goingarna sitter också inne med ett gäng talanger! Så hur ska man tänka då om sin bröllopsdag så att alla känner att de är speciella och att vi vill ha just dem där. Vissa kommer att få mer framträdande roller än andra, så jag hoppas att vi inte trampar nån på tårna. Så här har vi tänkt so far:

Bestman, tärna å näbbar
Vi visste direkt vilka vi vill ska följa med oss fram till altaret (bestman har tackat ja, men jag har inte frågat blivande tärnan än - hoppas hon vill, för jag vill verkligen dela den dagen med henne!) Ok, så länge. Men näbbar då? Vi har ett gäng goa syskonbarn som kanske (?) förväntar sej att få vara näbbar. Vi har fått någon släktgliring om det också. Så därför tänkte vi skippa det helt, för att 1) vara rättvisa. 2) De har ingen uppgift annan än att vara söta :-) 3) Det blir rätt trångt vid altaret med filmare, fotograf och hela kittet. Istället kan våra syskonsötisar gärna få dela ut vigselprogrammen till alla gästerna i kyrkan. Kan det va nåt?

Sången
Jag har haft 2 starka önskningar om bröllopet. Förutom att få full koll på alla trycksaker :-) ...så vill jag att min bror med fru sjunger i kyrkan. Det skulle kännas i hjärtat då. Men vi har också några nära vänner som är väldigt sångbegåvade, så det känns så jobbigt att välja bort dem. För de betyder också massor för oss!!

Toastmasteriet
...är det enda som känns som ett lätt val:-) Vi har valt 2 goa killar som kommer att göra en superfest!

Vore kul å veta om jag är ensam om att klura på sånt här eller om det finns nån annan själ som funderar likadant?

Inga kommentarer: